REKLAMACE OBUVI.
PŘI PRODEJI
Při prodeji obuvi je prodejce povinen seznámit kupujícího s vlastnostmi zakoupené obuvi. Prodejce by měl kupujícímu vysvětlit, k jakému účelu je obuv určena, a seznámit jej s postupem, jak o obuv správně pečovat. Po zaplacení obuvi by měl prodejce spolu s účtenkou zákazníkovi předat záruční list s návodem na péči o obuv.
Dle legislativy Evropské unie musí být u prodávané obuvi vyznačeno složení materiálů a výrobce. Holding Wortmann vždy na jedné botě z páru vyznačuje dodavatele/výrobce a uvádí zde taktéž piktogramy, které popisují druh materiál, ze kterého je obuv vyrobena.
Podle §19 zákona 634/1992 Sb. je stanoveno, že o reklamaci rozhoduje přímo prodejce. Nákupem obuvi a předáním účtenky uzavírá spotřebitel kupní smlouvu s maloobchodníkem. O tom, zda je zákaznická reklamace oprávněná, či nikoliv, rozhoduje tedy přímo sám maloobchodník.
DRUHY REKLAMACÍ:
Spotřebitelská reklamace – reklamace nošené obuvi ze strany zákazníka maloobchodu
Skladová reklamace – reklamace nenošené obuvi ze strany maloobchodníka
- Reklamace jednotlivých skladových bot
- Reklamace celého kartonu bot (celý karton má vadu)
- Reklamace pozdního dodání kartonu bot
- Reklamace nekompletního balení objednávky
POSTUP VYŘÍZENÍ REKLAMACÍ OBUVI
(PRO OBCHODNÍKY)
JE TO REKLAMACE SPOTŘEBITELSKÁ (NOŠENÁ OBUV)?
- Je oprávněná? Vyplním Reklamační formulář (buď .PDF nebo tabulku .XLS).
- Jen formulář, bez bot, pošlu mailem na reklamace@afeli.cz, ev. obálkou.
- Obuv schovám do doby, než mi dojde dobropis (ca. do měsíce).
- Došel mi dobropis? Částku z jakékoliv zatím neuhrazené faktury odečtu.
JE TO REKLAMACE SKLADOVÁ (NENOŠENÁ OBUV)?
Mám 1 až 4 páry? Obuv se odesílá na TORUMIA s.r.o. do Popůvek.
- Vyplním Reklamační formulář, přiložím k obuvi a balík odešlu.
- Počkám, než mi dojde vyjádření nebo dobropis (ca. do měsíce).
- Došel mi dobropis? Odečtu si částku z jakékoliv ještě neuhrazené faktury a obuv zlikviduji.
Mám 5 a více párů? Karton necháme vyzvednout u vás a jde
rovnou do Německa.
- Vyplním Reklamační formulář, napíšu počet kartonů a pošlu na reklamace@afeli.cz.
- Počkám až se mi ozve reklamační oddělení a vyzvednutí odsouhlasí.
- Připravím karton (-ny) k odvozu, málo nápadné vady označím polepkou, vložím Reklamační formulář, pořádně zalepím; etiketa není třeba, řidič si doveze vlastní.
- Pokud do 5 pracovních dnů nikdo nepřijede, urguji svoz na reklamace@afeli.cz.
- Došel mi dobropis? Odečtu si částku z jakékoliv zatím neuhrazené faktury.
Dobropisy se na centrále generují každý 10., 20. a 30. den v měsíci; proto na dobropis můžete čekat až ca. 30 dní, zvláště pokud jde o skladovky. Jakmile máte dobropis, odečtěte jej z jakékoliv neuhrazené faktury.
ADRESA pro zasílání skladových reklamací TAMARIS (obuv i kabelky) a JANA shoes:
TORUMIA s.r.o.
Vintrovna 23, budova B, areál Japo
664 41 POPŮVKY
email: reklamace@afeli.cz
mob. 733 124 779 (upřednostňujeme e-mailovou komunikaci)
Číslo je zpravidla obsluhováno jen v podvečerních hodinách; na zmeškaný hovor voláme zpět).
Reklamační list ke stažení naleznete níže.